با محصولاتی دانش‌بنیان| امنیت فروشگاه‌ها افزایش یافت

با محصولاتی دانش‌بنیان| امنیت فروشگاه‌ها افزایش یافت


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 69150
تاکنون واژه گیت فروشگاهی یا دزدگیر فروشگاهی را شنیده‌اید؟ این لغت برگرفته از کلمه EAS یا همان ناظر الکترونیکی کالا است. این کالاها به بالا بردن ضریب امنیت فروشگاه‌ها کمک می‌کنند. شرکتی دانش‌بنیان با بومی‌سازی تولید این گیت‌ها به کاهش سرقت از فروشگاه‌ها کمک کرده است.

گیت‌های ضد سرقت این شرکت دانش‌بنیان با فناوری‌های  نوین تولید شده‌اند. کالاهایی که این روزها مشتریان پروپا قرصی دارند و در دنیا با قیمت‌های بالایی به فروش می‌رسند. اما با تلاشی دانش‌بنیانی این محصولات برای نخستین بار در خاورمیانه در ایران تولید شد.

به گفته سجاد جامش مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان نیرو پردازش اسپینر، در حوزه صنعت گیت فروشگاهی و میان تولیدکننده‌های بین‌المللی، بالاترین تنوع محصول را داریم و قادریم هر گونه سلیقه‌ و نیازی را پوشش دهیم.

 وی ادامه داد: محصولات تولیدی شرکت ما شامل گیت‌های فروشگاهی با فناوری EM / AM / RFمی‌شود. گیت‌هایی که هر کدام در یک نوع از فروشگاه قابل استفاده هستند. مثلا فناوری گیت فروشگاهی RF به دلیل فرکانس کاری بالایی که دارد برای برخی اصناف مناسب نیست. مخصوصا کالاهایی که دارای بسته‌بندی فلزی یا مشتقات فلز هستند، مانند لوازم جانبی موبایل، لوازم آرایشی و غیره.

این فعال دانش‌بنیان همچنین گفت: به همین دلیل برای چنین فروشگاه‌هایی از فناوری AM استفاده می‌شود. ما با تکیه بر واحد تحقیق و توسعه خود این فناوری را هم بومی‌سازی کردیم. تنوع محصولاتمان در این فناوری به ۱۲ مدل می‌رسد. ما توانستیم نمونه اولیه گیت فروشگاهی EM را که مصارفی خاص در کتابخانه‌ها و فروشگاه‌های آرایشی بهداشتی دارد، تولید کنیم.

به گفته وی، فارغ از نوع فناوری، دزدگیر فروشگاهی از چند قسمت تشکیل شده که شامل بورد الکترونیکی فرستنده و گیرنده، آنتن، منبع تغذیه و لوازم جانبی  شامل تگ‌های سخت، لیبل‌های امنیتی، جداکننده و خنثی‌کننده می‌شود.

رایج ترین فناوری در صنعت EAS فناوریRF است. این فناوری مخفف Radio Ferequency است. همانطور که از اسم این فناوری پیدا است فرکانس کاری این تکنولوژی از دزدگیر فروشگاهی در حوزه فرکانس رادیویی بین رنج ۲ تا ۱۰ مگاهرتز است.

گیت AM مخفف Acusto Magnetic است. فرکانس کاری این فناوری در محدوده فرکانس‌های صوتی با رنج ۵۸ کیلوهرتز است. فرکانس کاری گیت فروشگاهی AM حدود هزار مرتبه کمتر از گیت فروشگاهی RF است. کمتر بودن فرکانس کاری یک مزیت و یک عیب برای این تکنولوژی نسبت به فناوری RF رقم زده است.

تگ فروشگاهی، لیبل امنیتی، جداکننده تگ‌های سخت و خنثی‌کننده لیبل امنیتی از دیگر محصولات این شرکت دانش‌بنیان است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

اخبار مرتبط:

شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات فناورانه را وارد بازار می‌کنند

نقش آفرینی دانش بنیان ها در تامین قطعه و افزایش کیفیت خودرو

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم